nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image nivo slider image
Informacje
Godziny otwarcia

poniedziałek - niedziela

6.00 - 22.00

W dni nauki szkolnej, w godzinach 8.00 - 15.00 dostępność pływalni i hali sportowej jest ograniczona ze względu na zajęcia szkolne.
Strefę płatną na pływalni należy opuścić do godziny 21.45.
W galerii
SONY DSC
Partnerzy
Benefit-systems
RPO
RPO
Warto odwiedzić

Require Flash player

Sauna – Informacje

Z sauny można korzystać nie opuszczając hali basenowej. W saunie ustawiony jest piec, w którym są kamienie rozgrzewające się do kilkuset stopni Celsjusza. Pracę pieca kontroluje regulator elektroniczny, którym można programować czas pracy pieca i temperaturę. Dodatkowo w saunie zainstalowane są klepsydry odmierzające czas pobytu oraz termometr i higrometr. Jednocześnie z sauny może korzystać do 5 osób.

Korzystanie z sauny polega na naprzemiennym nagrzewaniu i ochładzaniu całego ciała. W zależności od tolerancji organizmu można je stosować w 2 lub 3 następujących po sobie cyklach. Zaleca się, aby osoby początkujące stosowały tylko jeden cykl. Do zalet sauny możemy zaliczyć m.in. hartowanie i uodparnianie organizmu, pobudzanie układu krążenia, wydalanie wraz z potem szkodliwych produktów przemiany materii. Korzystanie z sauny wpływa również pozytywnie na skórę, oczyszcza ją, pozbawia toksyn, ujędrnia i uelastycznia.

Zasady korzystania z sauny:

  • Z sauny powinno się korzystać nie wcześniej niż 1h po posiłku i 3-4 h po wysiłku fizycznym.
  • Przed wejściem do sauny należy wziąć oczyszczającą kąpiel, następnie zaś dokładnie wytrzeć ciało ręcznikiem.
  • Siadamy lub kładziemy się na ławce, podkładając pod ciało ręcznik. Oddychać należy ustami, aby nadmiernie nie wysuszyć śluzówki nosa. Czas pobytu zależy od naszego samopoczucia i nie powinien być dłuższy niż 8 – 12 minut.
  • Fazę ochładzania można przeprowadzić np. pod natryskiem. Chłodzenie powinno trwać od kilku do kilkunastu minut i odbywać się zawsze od dołu. Istotne jest, aby ochładzanie ciała nie było zbyt gwałtowne.
  • Po fazie ochładzania należy wytrzeć ciało do sucha i przystąpić do kolejnej fazy ogrzewania.
  • Po ostatnim ochłodzeniu ciało myjemy letnią wodą bez mydła, aby nadmiernie nie wysuszyć skóry. Ta kąpiel wyrównuje jego temperaturę.
  • Po zabiegu należy odpocząć 20-30 min. i uzupełnić ubytek płynów w organizmie. Wskazane jest wypicie umiarkowanej ilości wody mineralnej lub soku z owoców lub warzyw (szczególnie polecany jest sok pomidorowy, ze względu na dużą zawartość potasu).

Za sauny nie mogą korzystać osoby:

  • z nadciśnieniem tętniczym,
  • z chorobami serca,
  • z nowotworami,
  • z gruźlicą,
  • z chorobami spazmatycznymi,
  • cierpiące na alergie i choroby skóry.

 

Projekt i wykonanie: d4u.pl